piątek, 25 stycznia 2013

jak oświetlić łazienkę ?

Był już post o optycznym powiększeniu łazienki, teraz czas zając się jej oświetleniem. Światło jest niezwykle ważne, zwłaszcza jeśli łazienka jest mała czy brak w niej dostępu do światła naturalnego czyli np okna.

Oświetlenie ogólne.
Oświetlenie ogólne , czyli tak zwane podstawowe zastępuje nam światło dzienne, lub doświetla nam dodatkowo łazienkę. Zazwyczaj oświetlenie takie jest usytuowane na środku łazienki. W zależności od charakteru łazienki może ono przybrać formę lampy wiszącej , czy też być punktem oświetleniowym wpuszczonym w sufit.

Oświetlenie lustra.
Moim zdaniem oświetlenie lustra/ umywalki należy do najważniejszych,i o dziwo najczęściej można popełnić błąd w ich oświetleniu.
Możemy oświetlić umywalkę i strefę z lustrem na kilka sposobów. 


Jednym z nich jest wisząca lampa-możemy pozwolić sobie na nią tylko wtedy kiedy pomieszczenie jest wystarczająco wysokie, zamontowana zbyt nisko nad umywalką może nam przeszkadzać w codziennych czynnościach- zwłaszcza Pań :) jak np suszenie włosów. Dlatego jej wybór musi być dobrze przemyślany, również ze względu iz element wiszący zawsze zajmuje Nam dodatkową przestrzeń. 



Kolejnym sposobem na doświetlenie lustra jest zamontowanie dwóch kinkietów po jego jednej i drugiej stronie , na wysokości oczu. Takie kinkiety równomiernie oświetlą naszą twarz, pozwolą na perfekcyjny makijaż , na nasza twarz nie będzie padał żaden cień. Znów po długiej przerwie powracają do łask. 



Oświetlenie halogenowe wbudowane w sufit jest chyba najczęściej stosowanym oświetleniem w Naszych domach. Pamiętajmy również o tym aby halogeny nie były zamontowane za postacią stojącą przodem do lustra, gdyż takie oświetlenie w niczym Nam nie pomoże, Nasza twarz zostanie nadal w cieniu, co będzie drażniące podczas wykonywania codziennych czynności. 



Oświetlając łazienkę pamiętajmy również o dobrym doświetleniu kabiny prysznicowej, wanny, czy miski ustępowej. Są to miejsca które zazwyczaj potrzebują dodatkowego oświetlenia. Oświetlenie prysznica jest mniej ważne jeśli to jest szklana, lekka kabina prysznicowa, natomiast jeśli decydujemy się na większą kabinę z hydromasażem pamiętajmy aby dodatkowo ją doświetlić, lub sprawdzić czy zamówiona posiada oświetlenie w środku. 



Pozostaje Nam oświetlenie dekoracyjne-tutaj można się bawić. Za pomocą np światła led możemy tworzyć nastrój i podświetlać elementy takie jak wanna czy umywalka. Takie oświetlenia nie spełniają żadnej innej funkcji jak tylko nastrojową czy dekoracyjną. Miłośnikom kolorowego światła można podsunąć baterie umywalkowe które podświetlają strumień światła. 



Pamiętajmy jednak aby we wszystkim zachować umiar. Wszystkie typy oświetlenia muszą być starannie do siebie dobrane, czasem zbyt duża różnorodność lamp , kinkietów, może wprowadzić niepotrzebny chaos w łazience i zdominować całe wnętrze. Łazienka jest miejscem w którym mamy odpocząć i zrelaksować się po  ciężkim dniu. Kolorowe oświetlenie jest dobre do hoteli czy klubów kiedy wchodzimy tam na chwilę, na co dzień takie oświetlenie będzie po prostu męczące. Jestem zwolenniczką dobierania dwóch rodzai oświetlenia-to sprawi że |Nasza łazienka nie będzie ani nudna ani zbyt chaotyczna.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania czy chcesz coś dodać- napisz! Czekam na Twój komentarz!

6 komentarzy:

  1. Faktycznie samo oświetlenie łazienki to jest całkiem spore wyzwanie i muszę przyznać, że dla mnie również jest to dość istotne. Jak czytałem na stronie https://sklep.neonica.pl/jaka-tasma-led-do-lazienki-porady-i-inspiracje to oczywiście taśmy LED są doskonałym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem zdania, że samo oświetlenie jest dość istotne i w sumie warto na dzień dzisiejszy mieć je energooszczędne. Ja również u siebie w firmie zdecydowałem się na ofertę od https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ gdyż tam zużywam całkiem sporo prądu.

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda oświetlenie w naszych wnętrzach jest czymś ważnym i ja również jestem zdania, że fajnie jest aby całość instalacji elektrycznej była wykonana właściwie. U mnie takimi sprawami zajmował się elektryk z https://elektrycy.warszawa.pl/ i jestem zdania, że był to najlepszy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie samo oświetlenie jest bardzo ważne i ja jeszcze jestem zdania, że również fajnie jest wiedzieć komu zlecić wykonanie całej instalacji elektrycznej. W każdym razie ja najczęściej korzystam z usług http://anluks.pl/ i wiem, że na tym elektryku można polegać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak widać to właśnie sama elektryczność w naszym domu jest ważna i ja również na takich kwestiach się skupiam. Od siebie chcę wam od razu polecić znakomitego elektryka https://elektryk-wroclaw.pl/ dla którego nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania.

    OdpowiedzUsuń